Alhamdulillah. Syukur, masih dapat meneruskan kehidupan pada hari ini. Hari-hari yang lepas, menjadi pengalaman berharga. Sekarang , akan memulakan tanggunjawab dan amanah baru sebagai seorang jurutera di Rohm Wako, Kelantan.

Setelah berusaha dengan 5 buah syarikat di Jepun, dihadiahkan Allah satu peluang kerja di sana, di sebuah syarikat yang cukup hebat. Takahata Seiko ; sebuah syarikat mekanikal. Dan sekarang, telah kembali bekerja di Kelantan, bumi sendiri. Rohm Wako Electronic ( Malaysia ), anak syarikat Rohm.Co.Ltd .Ada kebaikan dan begitu juga keburukan.

Matlamat kehidupan sekarang adalah bekerja dengan bersungguh-sungguh. Bertanyalah dengan sesiapa sekalipun. Yakin diri dan tidak sombong.Kehidupan ni, benar satu hadiah ! (Dari jurutera IndaHayati )Bagaimana kita menghargai anugerah Allah ini.. Tidak mudah..Sama-sama kita merebut setiap kelebihan kehidupan ini, yang Allah sediakan.

Suasana di jepun, persahabatan di sana, selalu jadi kayu ukur dan perbandingan. Hujan emas di negeri orang memang lebih BAIK dari hujan batu di negeri sendiri. ( Dari jurutera Zalina ) . Setiap daie, adalah jurutera yang membina manusia.

rohm

kelantan

Kota Bharu Clock Tower

Erected in 2005, it was presented
by Mr Yosuke Yoshioka, the
Chairman of Rohm-Wako, Japan in line with the co-operation
and declaration of a Twin City
between Kota Bharu (Kelantan)
and Kasaoka (Japan).

Syurga Allah mahal harganya.

http://www.suhaibwebb.com/islam-studies/the-bliss-of-paradise/

 

Advertisements