Pinjaman nikmat dari Allah

Alhamdulillah. Diberi peluang dan nikmah oleh Allah berada dalam 10 Ramadhan terakhir. Ramadhan tahun ini, berbeza. Alhamdulillah, diberi pelbagai anugerah nikmah lagi dan lagi oleh Allah. Sebagai ujian buat diri, adakah ana bersyukur dengan segala pinjaman yang diberikan. Adakah ana mampu berkongsi dengan segala pinjaman yang diberikan oleh Allah. Adakah ana amanah dengan pinjaman yang diberikan ? Adakah pinjaman yang diberikan ini, melalaikan ana untuk berada dalam linkungan tarbiyah ? Ya Allah, ana merayu lagi dan lagi. Tempatkanlah hamba Mu yang hina dina ini dikalangan hamba-hamba Mu yang soleh.

Hamba-hamba Mu yang menyerahkan kehidupan mereka hanya untuk mengikuti syariatMu. Hamba-hamba yang Engkau pelihara kehidupan mereka di dunia dan di akhirat. Malu, untuk meminta sedang aku masih jauh dari menyerahkan kehidupan ini untuk agama Mu.Allah, di pagi Ramadhan ini , aku bermohon lagi. Semoga dosa-dosa ku diampunkan. Semoga amal ku, memberi manafaat untuk orang sekelilingku. Ya Allah, bersihkan hatiku. Payah untuk ikhlas, maka permudahkanlah diriku untuk istikhlas. Duhai Allah, dekatkan aku, untuk mengikuti perjalanan hamba-hamba solehMu. Bersedia dan menyiapkan diri untuk berada dalam satu angkatan perjuangan. Pimpinkan lah diri ini selalu, duhai Allah.

Deparment Terakhir.

Pagi ini, ana akan memulakan kursus di syarikat di bawah deparment terakhir. Department lukisan kejuruteraan. InsyaAllah, setelah berakhir, kursus yang terakshir ini, ana akan bertugas di bahagian yang sama bermula bulan 11. Sehari demi sehari berlalu. Banyak perkara yang cuba untuk dicatat. Semalam, berakhir, sesi perbentangan kursus bulanan yang ke lima. 5 buah department, selama 5 bulan. Jadual kursus berubah. Ada sahabat yang mula ditempatkan ke department tetap bermula pada bulan ini.

Lapang dada menerima ilmu.

InsyaAllah, hari-hari akan terus berlalu. Bagaimana untuk ana mengisinya.. Bagaimana untuk ana menghiudpkannya…Bagaimana untuk ana memaknainya..Moga satu hari nanti, kesemua ilmu ini beerti bukan hanya untuk diri.InsyaAllah.

Sahaja aku bekerja esok pagi kerana Allah.

kerja

Advertisements