Alhamdulillah, dapat juga menulis. Bulan 4 tamat sudah. Bulan 5 mengambil tempat. Berjuang dan berperang dengan diri sendiri , ada ketika kalah dan menang. Bermula dengan peralihan di suasana kerja, menjalinkan perkenalan dengan komuniti baru , seterusnya kembali untuk berada di landasan kembali. InsyaAllah, mahu laju lagi pecut ke hadapan.

Usrah adik-adik.

Petang ini juga, aku sudah memulakan bacaan al-quran , dimulai dengan surah-surah kecil bersama adik-adik nakalku. Berkomunikasi dengan adik-adik kecil, menuntut diri sendiri juga berada di tahap mereka. Sesuai dengan pemikiran mereka. Seronok, kelakar dan serius , kadang-kadang perlu berganti.

adik-adik

Adik-adik nakal ku. Aqil ; yang bijaksana. Dan Ahnaf ; yang berpegang teguh pada agama.

Maksud nama mereka.


Cuti 5 hari lepas.Cuti panjang di jepun.

Aku sempat berkunjung ke program anjuran ipij. Seronok dan dapat re-charge balik suasana tarbiyah. Bertemu adik-adik baru , dan abang-abang bekeluarga. Banyak perkara yang ingin dikongsi, namun jika tidak terus di tulis, atau kurang catatan , perkara tersebut akan mudah hilang.

sahabat2

Dekati alam , terapi rohani.

Senior yang tidak hadir ke program, beri tarbiyah secara tidak lansung.

Ada seorang seniorku, yang tidak dapat hadir. Aku dan dia, serta isterinya berasal dari sekolah yang sama. Kolej Islam Klang, dan kini bermusafir di rantau orang. Melatih diri , seterusnya ingin terus berkongsi dan memberi.

keluarga solehahKeluarga solehah , Brother Khairuddin dan Sister Hanisah . Bersama baju ipij.

Doakan kami.

Hari ini juga hari ibu, kata masyarakat jepun.

Okaasan, arigatou. Ibu, terima kasih.

Advertisements