Beberapa nasihat dari sahabat-sahabat ,

1

“andai perjuangan itu mudah,pasti ramai yang menyertainya. andai perjuangan itu menjanjikan kesenangan di dunia sahaja,pasti ramai yang tertarik padanya..tapi hakikat perjuangan bukan begitu,turun naiknya,sakit pedihnya,umpama kemanisan tak terhingga… Andai rebah,bangkit lah semula..Andai terluka,ingatlah janjiNYA..Selamat bermujahadah dan berjuang buat semua…”

2

tingkatkan amalan sunat.sebelum tidur luangkan masa sedikit untuk buat solat witir dan baca al mulk

Alhamdulillah , sedang berada dalam komuniti baru. Suasana bekerja. Kadang- kadang lalai juga dengan tanggunjawab yang ada di sekeliling. Masih tidak tegas lagi dengan pembentukan diri. Selalu juga tertinggal dengan perkembangan semasa. Baik di dunia islam dan tanah air.

Syukur kepada Allah, dikurniakan sahabat-sahabat jepun yang cukup peramah. Ana juga sudah ada pelajar jepun yang sedang menuntut bahasa malaysia. Sama-sama kami belajar. Saling bertukar-tukar bahasa.

Bekerja tidak sama dengan belajar. Namun, asas bekerja adalah belajar.

Sama-sama berusaha membaiki diri , mencari keseronokan dalam belajar dan bekerja. Didik diri dan sahabat-sahabat dalam jatuh dan bangun kehidupan.

* Semalam , join satu meeting biro ipij , tertidur selepas taaruf. Bangun pagi, baca semula perjalanan meeting di skype. Ana masih perlu belajar banyak lagi dari kesungguhan adik-adik dan sahabat-sahabat. Syukran banyak-banyak.

Advertisements