Persahabatan.

Ukhuwah.

Persaudaraan.

Kasih-sayang.

Bertemu kerana Allah.

Berpisah kerana Allah.

rindu Allah

Allah test us often,

And for every pain He gives to us,

Provided we’re patient.

Is followed by rich again.

Kerap kali ana mengulangi kata-kata nasihat diatas.Ia hadiah dari seorang teman seperjuangan.

Allah selalu menguji kita semua,di setiap kesukaran yang didatangkan,akan dibekalinya kita;hambaNya dengan kesabaran.Dan akhirnya, akan dilimpahi kemurahan kembali mengikut aturanNya.

Semoga ianya, menjadi sebahagian daripada tadzikrah dan motivasi buat diri.

WIRID RABITHAH

Ana hadiahkan wirid Rabitah buat semua sahabat-sahabat pembaca ,semoga kunjungan dan bacaan saudara, ada sedikit manfaat di sisi Nya.Juga khusus buat teman-teman seperjuangan.

Ya Allah , Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu, bertemu untuk mematuhi perintahMu,bersatu memikul beban dakwahMu dan mengikat janji setia untuk menyokong dan mendaulatkan syariatMu ,maka eratkanlah ya Allah akan ikatannya.

Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati kami ,dan tunjukkanlah kami jalan hidayatnya.Penuhkanlah hati ini dengan cahayaMu yang tidak kunjung malap,lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepadaMu.

Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifatMu .(Jika Engkau mentaqdirkan kematian keatas kami)  ,maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada’ dalam perjuangan agamaMu.

Engkalulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.

Amin…Ya Rabbal A’lamin….

Advertisements