Presiden Israel Yang dibenci Allah,Dipanggil “Pembunuh” oleh PM Turki


“Saya sedih mengetahui peserta forum bertepuk tangan terhadap ucapan kamu (Peres),” kata Erdogan. “Kamu adalah pembunuh. Dan saya berpendapat tindakan itu(bertepuk tangan) sangat keliru.” Kemarahan Erdogan memuncak ketika  moderator forum memotong ucapannya untuk menangkis Hujah Peres terhadap operasi ketenteraan Israel menentang Hamas.

turkish pm

Presiden Turki yang bermaruah,PM Recep Tayyib Erdogan -foto AFP

bravo!

” Aku berundur dulu ! “-kata yang mungkin berbicara.Meninggalkan buah catur wakil PBB,Ban Ki-Moon.AP

Aku cukup kagum dengan keberanianmu,duhai pemimpin yang ikhlas menjadi khalifah di muka bumi Allah ini.Suatu ketika aku cukup kagum dengan Presiden Iran kerana ketegasannya berdepan dengan kuasa besar dunia,tak lain dan tak bukan gerila amerika.

Namun,kadangkala kisah penganiaayaan terhadap golongan sunni oleh syiah di Iran,kadang-kadang membuatkan aku jadi samar-samar dalam sebuah kekaguman.

Namun,Presiden Ahmedinejad juga banyak membuka mata dunia,tentang bagaimana mahu menjadi pemimpin rakyat.

Tidurnya bukan di katil emas.’Kuda’nya bukanlah yang tercanggih.Cukup sekadar cukup,bagi seorang manusia yang ditaklifkan(dipikulkan) dengan pelbagai amanah.

Namun kini,aku punyai idola baru.Cukup berkaliber.PM Erdorgan.Kata-kata mu menjadi bukti kepedulian mu tentang ummah.Tahniah,aku ucapkan.

Semoga akan lahir lagi lebih ramai pemimpin-pemimpin profesional yang sanggup berdepan dengan kufar sepertimu.

Kata-kata ibarat pedang.Malah adakalanya lebih berbisa.Letaklah kata-kata itu ditempat yang terbaik menurut panduan al-Quran dan sunnah.

PM Erdorgan,kau telah memahat sejarah! Kepulanganmu ke Turki sebagai seorang wira ummah.Biarpun Lapangan terbang Atarturk yang menyambutmu.

Namun,aku pasti dirimu dan pencinta-pencinta islam di Turki tidak  sesekali meredhoi Atarturk yang dibenci oleh Allah.

Atau mungkinkah nanti syabab(anak-anak muda) masa depan Turki akan memanggilnya ; Erdorgan International Airport ?

Advertisements